تعویض فن یخچال بوش

یخچال های بوش با وجود قطعات باکیفیت و تجهیزات پیشرفته ممکن است با گذشت زمان و استفاده مکرر دچار ایراداتی شود. یکی از رایج ترین مشکلات یخچال فریزرهای بوش، عدم کارکرد صحیح فن می باشد. از این رو تعمیر و تعویض فن یخچال بوش از مهمترین اقداماتی است که در این شرایط باید انجام شود. 
انواع فن یخچال بوش
یخچال بوش دارای چند نوع فن با کارکردها و محل‌های متفاوت است که در این بخش از مقاله به تشریح انواع این فن‌ها می‌پردازیم.
  • فن داخلی یخچال بوش
فن داخلی یخچال همان طور که از نامش پیداست، در بخش داخلی یخچال قرار داشته و وظیفه آن فراهم آوردن اقدامات لازم برای رساندن دمای یخچال به دمای مطلوب است و از این طریق به خنک کردن کابین داخلی یخچال کمک می‌کند‌. همچنین از دیگر وظایف فن داخلی یخچال بوش فراهم آوردن زمینه انجماد در بخش فریزر یخچال است.
  • فن اواپراتور یخچال بوش
یکی از مهمترین فن‌های به کار برده شده در یخچال بوش فن اپراتور بوده و وظیفه آن عبور هوا از بین سیم پیچی‌ها است. در مواقعی که فن اپراتور یخچال دچار اختلال شده باشد، خنک شدن کابین یخچال و روند یخسازی در یخچال شما در زمان بیشتری صورت می‌گیرد و ممکن است شما صداهایی را از یخچال خود بشنوید.
  • فن کمپرسور یخچال
 فن کمپرسور در کنار کمپرسور یخچال قرار گرفته و وظیفه آن خنک کردن این قطعه است. طبیعتاً با خراب شدن فن کمپرسور قطعه مذکور گرم شده و اختلالاتی در کارکرد یخچال به وجود می‌آید. البته لازم به ذکر است که ایجاد اختلال در هر کدام از آن‌ها در نهایت ایجاد مشکل در کارکرد کلی یخچال را موجب خواهد شد. از این رو پس از مشاهده اختلال در فن باید بلافاصله آن را به کارشناسان تعمیرگاه مجاز یخچال بوش اطلاع دهید تا با حضور تکنسین‌های متخصص در منزل یا محل کار شما مشکل در ساعات ابتدایی برطرف شود.
دلیل خراب شدن فن یخچال چیست؟
دو عامل مهم در خراب شدن فن یخچال دست دارند که یکی نوسان برق و دیگری بی توجهی به سرویس کردن یخچال است. با این وجود می توانید برای جلوگیری از خراب شدن فن یخچال، حتماً این دستگاه را به محافظ برق متصل کنید؛ چراکه محافظ برق از بروز نوسان برق در این دستگاه جلوگیری می کند.
علاوه بر این به سرویس منظم یخچال برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار بر روی هر یک از فن های آن اهمیت بدهید. برای سرویس یخچال خود می توانید با نمایندگی تعمیرات شبانه روزی یخچال بوش تماس بگیرید.

قیمت فن بوش

با توجه به مدل و نوع فن، قیمت فن بوش نیز متفاوت خواهد بود. پس اگر به دنبال خرید فن بوش هستید و می خواهید ببینید چقدر باید هزینه کنید، با ما تماس بگیرید.22225007

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.